Plakaty
istnieją w naszej świadomości niemal od zawsze. Choć ich powstanie datuje się
na XVII/XVIII wiek, to jednak dalej są obecne w przestrzeni
publicznej, tylko w zmienionej formie.
- Czy jednak w czasach, kiedy coraz więcej biznesów przenosi swoją reklamę do Internetu, taka forma promocji ma w dalszym ciągu sens?
- Jak je wykorzystać by na długo zapaść w pamięć naszym przyszłym Klientom?
SKUTECZNY PLAKAT czyli do kogo go
kierujesz?
To taki produkt, przy tworzeniu którego będziesz pamiętać o swoim odbiorcy.
Czy są to kobiety, które interesują się modą, dzieci, które zachęcisz do
przyjścia na zawody, a może młodzi przedsiębiorcy, których poinformujesz o
wydarzeniu branżowym?
Jest wiele metod komunikacji z docelową grupą odbiorców, na której nam
zależy, ale jedną z najbardziej korzystnych jest używanie dużych
plakatów, które czytelnie i wyraźnie przekazują wiadomość. Pomimo zalewu
informacji w wersji cyfrowej plakat nadal posiada olbrzymią siłę przekazu jeśli
tylko dobrze go zaprojektujemy, czyli jak?
TROCHĘ O ESTETYCE WYKONANIA
Przekonujący wygląd jest nieodzowny. Plakat musi być przede wszystkim czytelny, tak żeby czytelnik już z
daleka widział przekazywaną wiadomość . Może ktoś akurat wybrał się
na spacer po okolicy, albo czeka na przystanku autobusowym, warto wtedy
wykorzystać tę okazję i za pomocą plakatu przekazać im wiadomość.
Nieodzowną sprawą jest takie zaprojektowanie go, by grafiki i
wiadomości zapadły w pamięć na dłużej. Jeśli plakat zaintryguje - czyli wzbudzi zainteresowanie przez odważne
zdjęcie lub kolory, osiągnąłeś swój cel. Projekt dopiero wtedy można uznać za
udany jeśli zaangażuje otoczenie.
Oczywiście marketing powinien również zachęcić odbiorcę do
działania i zachęcić do odpowiedzi. Może chcesz by ktoś wszedł na stronę
internetową i zamówił produkt, kupił bilety czy też chwycił za telefon i
zadzwonił po więcej szczegółów– dobrze zaprojektowany, wysokiej jakości plakat
może wysłać czytelny komunikat, który zainspiruje ludzi do podjęcia sprecyzowanego
działania
Ważną kwestią jest też profesjonalne drukowanie plakatów. Im wyższa jakość plakatu, tym lepsza reklama firmy. Pięknie wydrukowane plakaty możesz umieszczać
bezpośrednio w miejscach, gdzie przebywa wiele ludzi, aby zwiększyć widoczność
marki w wybranym obszarze.
Czy druk
plakatów się opłaca?
Z pewnością tworzenie i rozpowszechnianie plakatów jest znacznie tańszą formą lokalnej reklamy niż radio czy reklama w gazecie. Wystarczy zaangażować w ten proces kilka fachowców oraz wybrać dobrą drukarnię, dzięki temu od pomysłu do realizacji minie mało czasu. Zwykle trwa to nie dłużej niż kilka dni, dzięki czemu bardzo szybko można rozpocząć kampanię promocyjną.
Nie bój się przy promocji swoich produktów lub wydarzeń i „bombardować”
ludzi ciekawymi plakatami, skupiając ich uwagę na treści.Taka forma marketingu
może przynieść ogromne korzyści szczególnie małym i średnim firmom, które
chcą budować świadomość marki.
W przeciwieństwie do innych form promocji, plakaty mogą być
wykorzystywane do przyciągania uwagi konkretnie ukierunkowanych grup odbiorców.
Im lepiej zaplanowana lokalizacja plakatów, tym większa szansa na pozytywny
odbiór. Zatem warto promować się plakatami bo ich uniwersalność czyni z nich
ciągle aktualną formę promocji!
Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńOgólnie plakaty są nadal drukowane i moim zdaniem wyglądają coraz lepiej. Tym bardziej, że jeśli wybierzemy druk w drukarni internetowej https://chroma.pl/pl to wtedy mamy pewność, że jakość druku oraz krótki termin na pewno mamy zagwarantowany.
OdpowiedzUsuńRegularnie korzystam z profesjonalnej drukarni internetowej - https://chroma.pl/pl , ponieważ zawsze uzyskuje genialną jakość w rozsądnej cenie. Ich oferta jest bardzo rozbudowana, dlatego na pewno wybierzecie coś dla siebie.
OdpowiedzUsuńŚwietna rzecz! Prostota, ale wpadająca w oko.. Tutaj myślę, że drukarnia Warszawa bez problemu sprostałaby wyzwaniu i stworzyłaby takie plakaty, a może jeszcze zaproponowaliby coś ciekawego od siebie :)
OdpowiedzUsuńDruk to świetna forma reklamy. Moim zdaniem każda firma powinna zaopatrzyć się w katalogi produktów, które będzie mogła prezentować swoim klientom.
OdpowiedzUsuńhttps://www.elanders.pl/co-drukujemy/druk-katalogow