6 sposobów na to, by ulotka nie trafiła do kosza









Ulotki to ciągle bardzo popularny nośnik reklamy, często stosowany przez firmy działające na rynku lokalnym. Jednak ich wszechobecność powoduje, że trzeba się mocno natrudzić by na tyle przyciągnęła uwagę Klienta, iż nie trafi do śmieci. Jak zatem przygotować dobry projekt ulotki?



1. Sprecyzuj cel






Czy ulotka  ma zachęcić do działania? Do kogo jest skierowana? Zastanów się czy ma ona głównie poinformować o branży czy zakresie usług, czy powiadomić klientów o aktualnych promocjach, a może po prostu pozytywnie budować wizerunek firmy? Pamiętajmy, że produkt dla każdego jest produktem do niczego, ponieważ nie wiadomo do jakiego celu zmierzamy i nie osiągniemy zamierzonych rezultatów.

2. Zadbaj o treść



Ulotka to nie książka, ma być krótka, rzeczowa i jasna w odbiorze. Kilka sekund decyduje o tym, czy zostanie poważniej potraktowana. Dlatego nie zawieraj w niej zbyt dużo grafiki czy tekstu, bo odbiorca szybko się zniechęci i pozostawi ją w najbliższym koszu, a tego jednak chcemy uniknąć.


3.  Uwaga na ortografię!
Błędy ortograficzne, literówki widocznie psują wizerunek firmy. Dlatego nie pozwól by takie „drobnostki” zepsuły efekt pracy całego zespołu. Zanim zlecisz druk, pozwól by ulotkę sprawdziły i oceniły też inne osoby. 



 4. Jak wygląda grafika?





Oprawa graficzna to kluczowy element w dotarciu do Klienta. To właśnie układ strony, czcionka, kolory czy zdjęcia spowodują , że ktoś dokładniej przeczyta treść ulotki. Uważać należy zwłaszcza z wykorzystywaniem wielu różnych fontów. Im mniej, tym lepiej, dlatego warto maksymalnie użyć dwóch, eksperymentując ewentualnie z grubością, pochyleniem lub pogrubieniem napisów. Nie zapominajmy również o jakości zdjęć, których powinna cechować wysoka jakość oraz dopasowanie wizualne do charakteru działalności firmy.


 5. Odpowiedni papier i format ulotki






Najczęściej ulotki są drukowane w formatach:
  • A5. (pół arkusza A4 – 210mm x 148,5 mm), 
  • DL (1/3 arkusza A4 – 210mm x 99mm) oraz
  •  A7 (105mm x 74mm).

Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by stworzyć kreatywną ulotkę w innym, dowolnym rozmiarze. Im ciekawszy kształt,  na przykład koła czy kwadratu, tym lepiej wyróżni się z tłumu innych, w efekcie zyskując przewagę nad konkurencją.


A co z papierem? Wszystko zależy od odbiorcy. Jeśli ulotki mają trafić do skrzynek to papier może być tani (115g i 135g). Jeśli jednak twoim celem są  wartościowi klienci i zależy ci na prestiżu to lepiej zainwestować w porządny papier (np. od 200g do 350g). Dodatkowo dla wzmocnienia efektu warto pomyśleć o uszlachetnieniu ulotki przez laminację i lakierowanie wybiórcze (np. błyszczące logo).


6.  Pokaż korzyść i wezwij do działania!





Zamiast pokazywać klientom suche informację, lepiej skoncentruj się na korzyściach z zakupienia danego produktu i usługi, w ten sposób Klient zauważy praktyczne zastosowanie treści, którą znajdzie w ulotce.


Co stanowi o wartości ulotki? Np. niech będzie ona dodatkowo kuponem rabatowym, bonem na darmową usługę lub niezwykła ofertą, ważną tylko z ta ulotką. Szczególnie kupon rabatowy  może zdecydować o pozostawieniu ulotki przez klienta. Decydując się na jego umieszczenie pamiętajmy o określeniu warunków promocji  i czasie jej obowiązywania. W tych kwestiach jedynym ograniczeniem jest pomysłowość i budżet.


Powyższe 6 porad to tylko część  tego co możemy Ci zaoferować :)
Zamawiając projekt i druk  ulotek, przygotowujemy je tak by były ładne, a przede wszystkim skuteczne.

Komentarze

  1. Nie mogę się przekonać do ulotek. Już kilka lat reklamuję swój biznes i z ulotek jeszcze nie korzystałem. Firma Vizer, z którą współpracuję w kwestii reklamy ma mnóstwo ciekawych alternatywnych rozwiązań, więc ulotki są całkowicie opcją rezerwową (już 5 lat :D)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak najbardziej ulotki są dobrą formą promocji ale w dzisiejszych czasach trzeba ją rozszerzyć również do urządzeń mobilnych. Każda firma, która chce jak najlepiej wystartować nie powinna omijać reklamy w internecie. Różnego rodzaju rozwiązania i kampanie indywidualne tworzy zespół specjalistów Nakatomi. To do nich chcę się zwrócić w kwestii zbudowania marki w sieci i trafienia do jak największej liczby potencjalnych klientów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Atrakcyjna ulotka to podstawa w reklamie firmy :) Polecam do tego skorzystać z usług firmy https://www.xero100.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Jezeli zastanawiacie sie jak zaprojektować ulotki dla Was lub Waszej firmy, to na pewno będzie zainteresowani poradami ze strony http://www.plbre.pl/o-czym-nalezy-pamietac-tworzac-ulotke-dla-salonu-urody/. Wszystko macie dokładnie opisane na stronie, dodatkowo znajdziecie informacje o profesjonalnej drukarni internetowej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Precyzyjne określenie celu ulotki to podstawa – bez tego trudno jest stworzyć skuteczny przekaz. Ciekawy content i dobrze dobrana grupa docelowa mogą zdziałać cuda. Dzięki za podzielenie się! Chętnie dowiem się więcej o kolejnych krokach.
    _________
    https://sa4.pl

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz