Ulotki to ciągle bardzo popularny nośnik reklamy, często
stosowany przez firmy działające na rynku lokalnym. Jednak ich wszechobecność
powoduje, że trzeba się mocno natrudzić by na tyle przyciągnęła uwagę Klienta, iż
nie trafi do śmieci. Jak zatem przygotować dobry projekt ulotki?
Czy ulotka
ma zachęcić do działania? Do kogo jest skierowana? Zastanów się czy ma
ona głównie poinformować o branży czy zakresie usług, czy powiadomić klientów o
aktualnych promocjach, a może po prostu pozytywnie budować wizerunek firmy?
Pamiętajmy, że produkt dla każdego jest produktem do niczego, ponieważ nie
wiadomo do jakiego celu zmierzamy i nie osiągniemy zamierzonych rezultatów.
Ulotka to nie książka, ma być
krótka, rzeczowa i jasna w odbiorze. Kilka sekund decyduje o tym, czy zostanie
poważniej potraktowana. Dlatego nie zawieraj w niej zbyt dużo grafiki czy
tekstu, bo odbiorca szybko się zniechęci i pozostawi ją w najbliższym koszu, a
tego jednak chcemy uniknąć.
3. Uwaga na
ortografię!
Błędy ortograficzne, literówki widocznie psują wizerunek firmy. Dlatego nie
pozwól by takie „drobnostki” zepsuły efekt pracy całego zespołu. Zanim zlecisz druk, pozwól by ulotkę sprawdziły i oceniły też inne
osoby.
Oprawa graficzna to kluczowy element w dotarciu do Klienta. To właśnie
układ strony, czcionka, kolory czy zdjęcia spowodują , że ktoś dokładniej
przeczyta treść ulotki. Uważać należy zwłaszcza z wykorzystywaniem wielu różnych fontów.
Im mniej, tym lepiej, dlatego warto maksymalnie użyć dwóch, eksperymentując
ewentualnie z grubością, pochyleniem lub pogrubieniem napisów. Nie zapominajmy
również o jakości zdjęć, których powinna cechować wysoka jakość oraz dopasowanie
wizualne do charakteru działalności firmy.
Najczęściej ulotki są drukowane w formatach:
- A5. (pół arkusza A4 – 210mm x 148,5 mm),
- DL (1/3 arkusza A4 – 210mm x 99mm) oraz
- A7 (105mm x 74mm).
Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by stworzyć kreatywną ulotkę w innym, dowolnym rozmiarze. Im ciekawszy kształt, na przykład koła czy kwadratu, tym lepiej wyróżni się z tłumu innych, w efekcie zyskując przewagę nad konkurencją.
A co z papierem? Wszystko zależy od odbiorcy. Jeśli ulotki mają trafić
do skrzynek to papier może być tani (115g i 135g). Jeśli jednak twoim celem są wartościowi
klienci i zależy ci na prestiżu to lepiej zainwestować w porządny papier (np.
od 200g do 350g). Dodatkowo dla wzmocnienia efektu warto pomyśleć o
uszlachetnieniu ulotki przez laminację i lakierowanie wybiórcze (np. błyszczące
logo).
Zamiast pokazywać klientom suche
informację, lepiej skoncentruj się na korzyściach z zakupienia danego produktu
i usługi, w ten sposób Klient zauważy praktyczne zastosowanie treści, którą znajdzie w ulotce.
Co stanowi
o wartości ulotki? Np. niech będzie ona dodatkowo kuponem rabatowym, bonem na
darmową usługę lub niezwykła ofertą, ważną tylko z ta ulotką. Szczególnie
kupon rabatowy może zdecydować o
pozostawieniu ulotki przez klienta. Decydując się na jego umieszczenie
pamiętajmy o określeniu warunków promocji i czasie jej obowiązywania. W tych kwestiach jedynym
ograniczeniem jest pomysłowość i budżet.
Powyższe 6 porad to tylko część tego co możemy Ci zaoferować :)
Zamawiając projekt i druk ulotek, przygotowujemy je tak by były ładne, a przede wszystkim skuteczne.
Nie mogę się przekonać do ulotek. Już kilka lat reklamuję swój biznes i z ulotek jeszcze nie korzystałem. Firma Vizer, z którą współpracuję w kwestii reklamy ma mnóstwo ciekawych alternatywnych rozwiązań, więc ulotki są całkowicie opcją rezerwową (już 5 lat :D)
OdpowiedzUsuńFajny artykuł.
OdpowiedzUsuńBardzo fajnie napisane. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńJak najbardziej ulotki są dobrą formą promocji ale w dzisiejszych czasach trzeba ją rozszerzyć również do urządzeń mobilnych. Każda firma, która chce jak najlepiej wystartować nie powinna omijać reklamy w internecie. Różnego rodzaju rozwiązania i kampanie indywidualne tworzy zespół specjalistów Nakatomi. To do nich chcę się zwrócić w kwestii zbudowania marki w sieci i trafienia do jak największej liczby potencjalnych klientów.
OdpowiedzUsuńAtrakcyjna ulotka to podstawa w reklamie firmy :) Polecam do tego skorzystać z usług firmy https://www.xero100.pl/
OdpowiedzUsuńJezeli zastanawiacie sie jak zaprojektować ulotki dla Was lub Waszej firmy, to na pewno będzie zainteresowani poradami ze strony http://www.plbre.pl/o-czym-nalezy-pamietac-tworzac-ulotke-dla-salonu-urody/. Wszystko macie dokładnie opisane na stronie, dodatkowo znajdziecie informacje o profesjonalnej drukarni internetowej.
OdpowiedzUsuńPrecyzyjne określenie celu ulotki to podstawa – bez tego trudno jest stworzyć skuteczny przekaz. Ciekawy content i dobrze dobrana grupa docelowa mogą zdziałać cuda. Dzięki za podzielenie się! Chętnie dowiem się więcej o kolejnych krokach.
OdpowiedzUsuń_________
https://sa4.pl